Consumenten inzichten

Zonder twijfel zorg je als leverancier dat je aanbod aansluit bij de wens van de gebruiker.
Het is daarom onze taak om veranderingen in gedrag op te merken en te vertalen naar nieuwe producten die aansluiten bij de huidige en toekomstige wensen van de consument. Zowel jong als oud.

trend of verandering

Niet de korte hippe trends, maar juist de langzame gedragsveranderingen zijn interessant. Vaak begint iets als een trend bij een kleine groep, maar in de loop van de tijd wordt dit overgenomen door het grotere publiek.
Onderwerpen als klimaat, recycling en lokaal zijn niet nieuw, maar wel relevanter dan ooit.

Een van de meest opvallende voedseltrends die is ontstond tijdens de wereldwijde Covid pandemie was een toenemende vraag naar comfort food. Denk hierbij aan zelfgemaakte soepen, pasta’s en stoofschotels. Eten dat een veilig en warm gevoel geeft, geeft troost. De lockdowns zorgden er ook voor dat er meer interesse kwam in thuis koken. We hadden allemaal de tijd om nieuwe recepten uit te proberen (Bron: FoodNavigator).

Van gezond zelf koken naar gezond gemak

Drukke dagen en gebrek aan tijd maken dat veel mensen hedendaags weer voor gemak kiezen. Gemaksvoedsel wat snel en makkelijk op tafel staat is populairder dan ooit. We willen wel lekker en gezond eten, maar het moet vooral snel en eenvoudig zijn. Naast comfort en gemak is er ook meer aandacht voor gezondheid en welzijn.

Wij kijken of we op deze of andere onderwerpen kunnen bijdragen aan de wensen van onze klanten en consumenten. Landjuweel introduceert daarom nu een nieuw concept die het voor consumenten nog gemakkelijker en leuker maakt om gezonde, verse en heerlijke aardappelen op tafel te zetten… Het is een aardappel, het is vers, gemakkelijk, gezond en… extra lekker!

 

Tijdens de bereiding gebeurt iets bijzonders. Als je goed kijkt kun je het zien. Als je goed luistert kun je het horen. Landjuweel introduceert… PeeperPops, the flavor-it potatoes!

Are you ready for the potato revolution?

“Ik wil lekker en gezond eten, maar het moet wel snel en eenvoudig op tafel staan!”
Consument in een recent onderzoek