Geplaatst op: 11-06-2010 13:21
Vermindert risico op kanker
Wie zomer zegt, zegt barbecue en wie barbecue zegt, zegt vlees, veel vlees. Daar wordt misschien best ook wat aardappelsla bij geserveerd. Uit een Australisch onderzoek blijkt namelijk dat het eten van aardappelsla het risico op kanker als gevolg van een te grote consumptie rood vlees vermindert.
Onderzoekers van de universiteit van Flinders ontdekten dat het zetmeel dat in koude aardappels zit, het risico op kanker kan beperken. Zetmeel zit ook in erwten, bananen, rijst en pasta en werkt nog efficiënter wanneer de eetwaren koud zijn, legt Jean Winter van de universiteit uit.
Bron: De Standaard
Publicatiedatum: 11-6-2010
Nederlands
English
Français
Deutsch