Een dieet van aardappelen en vlees vermindert het risico op longkanker met de helft. Mensen met een bovengemiddeld gehalte aan vitamine B6 in hun bloed zouden een lager risico lopen op het ontwikkelen van longkanker.
Dit is gebaseerd op een uitgebreide Amerikaanse studie. In de studie werden alle niveaus van verschillende voedingsstoffen naast het risico op de ontwikkeling van longkanker gelegd. Vooral de vitamine B6 en methionine bleken belangrijk. Hoewel vlees en aardappelen B6 en methionine bevatten, is nog niet bekend of door het consumeren van deze nutriënten ook daadwerkelijk het risico op het ontwikkelen van longkanker vermindert. Wel is duidelijk dat rokers de stoffen minder goed absorberen in het lichaam. Overigens zijn deze stoffen ook te vinden in groene bladgroenten en fruit.
Bron: agf.nl
Aardappelen verminderen risico op longkanker
Geplaatst op: 01-07-2010 13:53
Nederlands
English
Français
Deutsch